החמאס טוען לשיגור רקטה מאזור ג'נין לשטח הגלבוע

קובי פינקלר No Comments on החמאס טוען לשיגור רקטה מאזור ג'נין לשטח הגלבוע

גדודי עז א-דין אל-קסאם ממשיכים בניסיונות לשגר רקטות מאולתרות לגלבוע, גם אחרי מעצר הבכיר במחנה הפליטים בג'נין. צה"ל: "שיגור כושל, המשגר אותר". הקיבוצים והמושבים באזור סובלים מירי תכוף לבתיהם: "ביום חמישי נורתה קבוצת בנות, בנס לא נפגעה אף אחת"

צילום: הרשתות החברתיות
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

חטיבת אל עיאש בגדודי עז א-דין אל-קסאם פרסמה הבוקר תיעוד של שיגור רקטה נוספת מאזור ג'נין למושב רם און שבגלבוע. לא היו נפגעים ולא ידוע על נזק. צה"ל מסר כי מדובר בשיגור כושל של רקטה מאולתרת, והמשגר אותר בשטח פלסטיני סמוך לכפר סילת אל חרתייה.

לטענת החטיבה האחראית לשיגור, "אנחנו עובדים בתנאים ביטחוניים מורכבים ובסודיות מוחלטת בשל המצב הביטחוני בגדה המערבית. הדרך שבה אנו נמצאים לא קלה, ודורשת הרבה עבודה ומאמץ. אנחנו מצליחים ונכשלים אבל נצליח עד שנשיג את מטרתנו".

 

הצהרת גדודי עז א-דין אל-קסאם על השיגור

צילום מסך

ראש המועצה האזורית גלבוע מסר בהודעה שפרסם: "תושבות ותושבים יקרים, מעדכן שבשעה האחרונה, פלג של החמאס הפועל באזור הכפר סילת אל-חרתייה פרסם סרטון שבו נראה ירי רקטי המיועד (לטענתם) אל עבר יישובי המועצה. צה"ל מכיר היטב את המקרה, ולפי העדכון שקיבלנו מכוחות הביטחון אותה רקטה לא נחתה בשטחי ישראל, וככול הנראה התפוצצה בשטחי הרשות. מחד, ידוע לנו בשיח ישיר ושוטף שצה"ל וכוחות הביטחון עושים עבודה מצוינת, ואנחנו מעניקים להם גיבוי מלא, מאידך, כפי שחזרנו ואמרנו יש הכרח משמעותי ודחוף בתגבור אמצעי ביטחון ומיגון הנדרשים ליישובי הגלבוע בכלל, ולסמוכי הגדר בפרט. אנו דורשים לפרוס באזורנו כיפת ברזל ולפעול באופן יזום בשטח הרשות להורדת המוטיבציה לפגיעה באזרחי המדינה. לסיום, אבקש להדגיש כי המצב במועצה הוא של שגרה מלאה. ולצד זאת, אנו מבקשים לגלות ערנות ולדווח על אירוע חריג. שלכם, עובד נור, ראש המועצה".

רק בשבוע שעבר נעצר עבדאללה סובח, בכיר חמאס מבורקין, שנחשב למי שאחראי לניסיונות הירי הרקטי האחרונים לעבר הגלבוע. סובח, שאותו צה"ל ניסה לתפוס במשך תקופה ארוכה, נחשב לפעיל טרור בולט שמתכנן ומייצר פעולות טרור בכל אזור ג'נין וצפון השומרון. הוא גם אחראי להפעלת מכונית תופת ליד מבוא דותן ולהעברות כספים לפעילי טרור אחרים במחנה.

כאמור, למרות מעצרו במחנה הפליטים בג'נין, הצליחו הפלסטינים לשגר גם היום רקטה לעבר הגלבוע. מדובר לרוב בירי מאולתר, שהישגיו הם בעיקר תודעתיים. לא פעם מדובר גם בחפץ דמוי רקטה, עם ראש מקרטון וחומר נפץ מועט.



0 תגובות